SAYFALAR

27 Şubat 2015 Cuma

KADINA ŞİDDET!




                   Bu konu ile ilgili o kadar çok yazı, makale, bilgilendirme var ki.Ama yine de yetersiz kaldığını düşünüyorum.Bu nedenle de bende bu konu hakkında fikirlerimi sizler ile paylaşmak istedim.     
                      Ne yazıktır ki toplumumuzda biz kadınlar şiddete maruz kalıyoruz.Şöyle geçmişe doğru dönüp baktığımda şiddete maruz kalan birisini gördüğümüzde hemen çevredekiler, bizler müdahale ederdik.Günümüzde böyle bir olaya şahit olduğumuzda normal bir olaymış gibi görüp seyirci kalıyoruz. Hatta müdahale etmeyi bırakın çoğumuz görmezden geliyoruz.Böyle bir çağda, toplumumuzda şiddete maruz kalan kadınlarımızın oranı %98' dir. Evet yanlış okumadınız rakamı doğru yazdım.Bu oranı açtığımızda ise %39 fiziksel şiddete, %59 Cinsel ve Duygusal şiddete maruz kalıyor.

                      Açıklığa kavuşturamadığım, anlamakta zorlandığım bir konu bu şiddet.İnsanlar kendi fiziksel güçleri bizleremi yetiyor.Ya da bizlerde mi? test ediyorsunuz.Tamam anlamak istemediğimiz halde yine baskı ile anlatmaya çalıştığınız ve uyguladığınız taciz, tecavüzler için bahaneler uyduruyorsunuz."Yok -tahrik var, yok -mini etek giyiniyorlar, yok -hamile hamile sokakta geziyorlar" deniliyor.
                  Tabii biz kadınlar 6 - 60 yaş aralığında bu dediklerinizi yapıyoruz da bunları bahane ediyorsunuz. Peki şiddet için açıklamanız ya da -bahaneniz nedir?  İşte bunu çok merak ediyorum. Ben sizler için bahaneler buldum bile. "-Canım öyle istedi yaptım. -Kaşınmasaydı yapmazdım. -Haketti kardeşim". Ya da klasik açıklama "Kadının sırtından sopayı, karnından sıpayı eksik etmiceksin".Biz böyle bir zihniyete sahip kültür ile geldiysek aynı kültür ile devam etmeyelim.

           Yazımı okuma nezaketi gösterem tüm bay ve bayan arkadaşlarımdan çok rica ediyorum.Şiddete maruz kalan birinin olayına tanık olduğunuzda duyarlılığınızı göstererek lütfen müdahaale edin. Aynı durumda bizlerde olabilirdik.



BUYRUN SİZE ÖRNEK:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder