SAYFALAR

10 Temmuz 2015 Cuma

Güllerin Renklerine Göre Anlamları

          

              Eminim çoğunuz benim gibi gülleri helede o mis kokularını seviyorsunuzdur. Gülün ayrı bir güzelliği var. Bunun nedeni ise Peygamber efendimiz (S.A.V.) mis gibi Gül kokarmış. Ne kadar da güzel. Kendisini görme şerefine nail olamasak ta en azından kokusu günümüze kadar geldiği için yine de şanslı olduğumuzu düşünüyorum. Güller o kadar güzellerdir ki; günümüzde bile çok popüler olarak  renklerine göre kullanıldığı alanlar söz konusudur. Ben de bu yazımda bu konuya değinmek ve renklerine göre güller hakkında detaylandırmak, hem sizin hem kendimin bilgisini arttırmak istedim. 

      Hepside o kadar güzeller ki içlerinden en çok sevdiğim pembe güller ile başlamak istedim.


PEMBE GÜLLER
Hayranlık, Mutluluk ve Minnettarlık duygularını simgeler. Bir kişiye ondan hoşlandığınızın mesajını vermek için hediye edebilirsiniz. Tonlarına göre de değerlendirecek olursak Şeftali tonlarında bulunan pembe güller tevazu göstermek için, koyu pembe güller takdir ve şükran simgesi, hafif pembe güller ise hayranlık ve sempati simgesi olarak değerlendirilir.


MOR GÜLLER
Bir kişiye kendini özel hissettirmeyi simgeler. Ayrıca Mor gülleri; bir anda diğer adıyla da Yıldırım Aşkı ile tutulduğunuz kişilere hediye verebilir ve ebedi aşkını olacağı mesajını iletebilirsiniz.


KIRMIZI GÜLLER
Aşk ve tutkunun simgesidir. Bu nedenle bir kişiye olan sevginizi göstermek için tekbir kırmızı gül verebilir ya da nişan talebinde bulunmak istiyorsanız eğer birbirine bağlanmış iki adet kırmızı gül vererek, bu niyetinizi gösterebilirsiniz. Ayrıca; kırmızı güller adet sayılarına göre de anlam ifade etmektedir. Bir düzüne gül şükran duygunuzu yirmi beş tane gül tebrik etmek amaçlı ve elli tane kırmızı gül ise koşulsuz sevgiyi simgelemektedir.


BEYAZ  GÜLLER
Masumiyetin ve saflığın simgesidir. Bu nedenle beyaz güller düğünlerde ya da gelin buketlerinde kullanılmak için en popüler tercihler arasında yer alır. İlişki durumu esnasında birlik, beraberlik, onur ve saygı ifadesini göstermektedir. Bu nedenle de bir kişiye olan gerçek aşkınızı göstermek için hediye edebilirsiniz.


TURUNCU GÜLLER
Kendisi ile gurur duyduğunuz ya da tanımak istediğiniz kişilere verilir. Turuncu güller, sarı ve kırmızı güllerin vermiş olduğu simgeler ile bağ kurar. Ayrıca da cazibe ve büyüleme anlamlarını da simgelemektedir.


SARI GÜLLER
Dostluk, sevinç ve neşeli olmayı simgeler. Daha çok yeni evliler, yeni mezun olmuşlar ya da yeni annelere hediye verilir. Ayrıca, sevgililer arasında kıskançlık ya da sevginin azaldığını göstermek için kullanılır. Karşınızdaki kırmadan ona ayrılmak istediğini simgelemesi için hediye edilebilir.

YEŞİL GÜLLER
Ümit etmeyi ve istikbali simgelemektedir. Bir nevide özgürlüğün habercisidir.


MAVİ GÜLLER
Eşsizliği ve ilahi aşkı simgelemektedir. Ayrıca; doğada nadir bulunmasından dolayı imkansızlık ve gizemin sembolüdür. Burada bahsedilen imkansızlık; istemek ile eş değer taşımaktadır. Hatta imkansızmış hissi uyandırır.


SİYAH GÜLLER
Siyah güller yas ve ölümü simgelemektedir. Ayrıca; cenazede siyah gül gönderilirse eğer anlamı; Hayatı sevmedim, seni sevdiğim kadardır.











18 yorum:

  1. Hepsinin anlamı renklerine yakışmış..Yeşil gül harika.

    YanıtlaSil
  2. Turuncular ne kadar da güzel görünüyormuş. Pek de bulunmazlar herhalde..) Anlamı da güzelmiş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepside birbirinden güzeller. Nadir bulundukları güzeller sanırım.

      Sil
  3. ÖNCELİKLE YÜREĞİNİZE,EMEĞİNİZE SAĞLIK..!
    ACI VE TATLI GÜNLERİMİZİN SESSİZ VE EN GÜZEL İFADECİLERİDİR ÇİÇEKLER VE ÖZELLİKLE DE GÜLLER..! ANLAMLARI KONUSUNDA BİLGİ SAHİBİ OLSAM DA ,PAYLAŞIMINIZLA DAHA DA DETAYLI BİLGİYE SAHİP OLMUŞ OLDUM.NAÇİZANE TEŞEKKÜRLERİMİ KABUL BUYRUN..! TÜRK TOPLUMUN DA VE BİR ÇOK TOPLUMDA ÇİÇEKLER VE GÜLLER ; İNSANİ DUYGULARIMIZIN İFADESİNDE VAZ GEÇİLMEZ SEMBOLLERİMİZDİR. AMA BU ÇİÇEKLERİN ANLAMINI BİLEREK KULLANMAK,VERİLECEK SAYILARINA KADAR DİKKATE ALMAK VE HER ŞEYDEN ÖNCE VERİLEN ,(HEDİYE EDİLEN) ÇİÇEKLERİN AMACINI KARŞI TARAFA ULAŞTIRABİLMEK ; BU KONUDA BİLGİ SAHİBİ OLMAYI MECBUR KILIYOR..! PAYLAŞIMINIZI KALPTEN KALBE TOPLULUĞUMUZUN DÜŞÜNDÜREN YORUMLAR KATEGORİSİNDE YAYINLAYACAĞIM..! BENCE HERKESİN OKUMASI LAZIM..! ÜZERİNDEKİ YORUMA DA BİR ARA SİZDE GÖZ GEZDİRİRSENİZ ; NAÇİZANE MUTLU OLURUM..! SEVGİLER SAYGILAR D.U

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BÖYLE DERİNLEMESİNE DUYGULARINIZI BLOGUMDA PAYLAŞMA ZEVKİNE NAİL OLDUĞUM İÇİN TEŞEKKÜR BİR BORÇ BİLİRİM.
      BU YAZIMI HAZIRLARKEN İNANARAK VE TÜM DUYGULARINI HİSSEDEREK PAYLAŞMIŞTIM VE BU DUYGULARIMI YANSITMIŞ OLMANINIZ MUTLULUĞUNA VARDIĞIMI YAZINIZLA HİSSETTİM.
      TEŞEKKÜRLER.

      Sil
  4. Yeşil , Mavi ve siyah gül doğada olmadığından onların genleri ile oynandığından bu güllerin duygu ve düşüncelerini kabul etmiyorum. Diğer güllerin anlamları çk güzel ve duygulu paylaşımlarınız için tşk ederim.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin isminize yakışır güller olsun inşallah :)

      Sil
  5. Normalde klasik doğal renkler dışındakiler özel bir boya yardımı ile oluyor. sadece Siyah gül o çok özel bir yetiştiriliş var anlamı da hüzünlü aldığı anlamla ilintili sanırım çok zor tutan bir cins(sanki ölümü hatırlatmayı geciktirmek için mi direnir bilemedim:)).
    Armağan olarak seçerken taşıdığı anlam ve duygulara dikkat etmek gerekir.
    Benim şahsi düşüncem ise hiç koparılmasınlar:))) benimle 3-5 gün kalacağına dalın da olan ömrünü sürüp gülümsesinler etrafa isterim,
    Bana katılmayan binlerce kadın olacaktır saygı duyarım ama ne yapayım benim için koparılmasını asla istemem:)
    sevgiler canım harika bir paylaşımdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. DÜŞÜNCELERİNİ AÇIKCA PAYLAŞMIŞ OLMAN ÇOK GÜZEL. BENDE BU FİKRİNE KATILIYORUM HER ÇİÇEK DALINDA GÜZELLER. BEN EN ÇOK PEMBE OLANLARI BEĞENİYORUM.

      Sil
  6. Anlamlarından ziyade "Hadi ya o renkte de mi gül varmış?" tepkisi verdim :)) Yeşil güle dönüp dönüp baktım örneğin. Çok güzel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsi birbirinden güzeller. Yeşil renkte olanın çoğu kimsenin görmediği bir renk olduğunu fark ettim.

      Sil
  7. İlk yorum yapan bendim,ama son yorum yapan olmayacağım.Yorumumun neden yayınlanmadığını bana bildirirseniz sevinirim.Ece Evren.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben tüm yorumlarınızı yayınladım. Yayınlanmaması gereken bir yorum yaptığınızı düşünmüyorum. Hatta nettenyazarda yazmış olduğunuz yazı için teşekkür ederim. Ayrıca destekçi olduğumu oradan da bildirmiştim. Yorumun geç yayınlanması tamamen iş yoğunluğumdan geç ilgilenmiş olmamdan kaynaklıdır diye düşünüyorum. İlgi ve alakanız için çok teşekkür ederüm.Saygılar.

      Sil
  8. İlk yorum yapan bendim,ama son yorum yapan olmayacağım.Yorumumun neden yayınlanmadığını bana bildirirseniz sevinirim.Ece Evren.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. netten yazar kısmında yorumunuza karşı yazdığım cevabı verdiğim linkten direk ulaşabilirsiniz.Ayrıca yazınızı paylaşmak istedim fakat sayfa hata verdi sitede bir yavaşlık söz konusu.
      http://www.nettenyazar.com/2015/07/gullerin-renklerine-gore-anlamlari.html#comments

      Sil