SAYFALAR

18 Mayıs 2015 Pazartesi

FARKLI TATLAR IV

           

                   Farklı tatlar serimize devam ediyorum.Siz damak severler için bu seride yeni tatları bularak yer vermeye çalışıyorum.Umuyoruz zevklerinizi yakalayabilmişimdir.

                    Şimdiden Afiyet olsun....



MANDALİNA REÇELİ

MALZEMELER:
2 KG Mandalina
10-12 tane karanfil
Yarım limon
750 GR toz şeker

YAPILIŞI:
2 KG.Mandalinayı temizledikten sonra kaynar suya atıp 2-3 dakika bekletin.Suyunu süzüp birkaç kez aynı işlemi tekrarlayın. Mandalinalarına üzerine karanfil saplayıp toz şekeri serpiştirin. 2 gece dinlendirin. 750ml su ve yarım limon suyu ekleyip kaynatın.Cam kavanozlara doldurun.




ZENCEFİL ŞURUBU

2 - 3 Zencefilin kabuklarını soyarak iç kısımlarını julyen usulü doğrayın.Kavanoza aktarıp 1 limonu dilimleyerek ilave edelim.Üzerine 1 tatlı kaşığı bal ekleyin.Kapağını sıkıca kapatıp buzdolabında bekletin.Servis yapmadan önce üzerine ılık su ekleyerek karıştırıp servis yapın.

10 yorum:

  1. Bunu ilk defa duydum. Muhteşem aromasını hisseder gibiyim. :) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. BÖYLE HİSSETİREBİLMİŞ OLMAK BENİM İÇİN ÇOK GÜZEL.ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.AFİYET OLSUN.

      Sil
  2. Her ikisi de oldukça sağlıklı görünüyor. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. UMUYORUM FAYDAM OLMUŞTUR SAĞLIĞINIZA.AFİYET OLSUN :)

      Sil
  3. ben de ilk defa duydum. Eminim çok güzel oluyordur. Mandalina mevsiminde mutlaka deneyeceğim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyimlerinizide paylaşırsanız beni çok mutlu edersiniz.Teşekkürler.

      Sil
  4. Zencefil limon bal karışımını sürekli evde bulundurmak gerek aslında. Çocukların metabolizmasını dinç tutar. Reçel de enteresanmış. Kabukları olduğu için mis gibi aroması vardır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ZENCEFİL KONUSUNDA SİZE HAK VERİYORUM.AMA EMİN OL KİMSENİNDE HAZIR TUTTUĞUNU SANMIYORUM.

      Sil