SAYFALAR

15 Mayıs 2015 Cuma

KAPİTALİZM NEDİR?


             Ben kapitalizmin kendisiyim. Feodalizm olarak doğdum Kapitalizm olarak büyüdüm. Benim yayılmamı sağlayan İngiltere ve Avrupaya teşekkür ediyorum. 
             Beni sizler yarattınız. Ben sizler ile var olur sizler ile yok olurum. Ama görüyorum ki zaman geçtikçe büyüyorum.Talepleriniz sayesinde besleniyor, çevremi genişletiyorum. İyiki varsınız ki bu kadar güçlenebiliyorum. Ama hiç farkında değilsiniz hastalık gibi yayılıp sizi etkim altına alıyorum.       
             Hiç düşündünüzmü benim büyüme kaynağım nedir? Besin kaynaklarım nelerdir. Kısaca belirtmek gerekirse benim besin kaynağım sizin arzu ve istekleriniz. Daha detaylandırmak gerekirse tüm talepleriniz. Benim en iyi müşterilerim sizlersiniz. Siz parayı sevenler, para için farkında olmadan uğrunda ölenler. 
          Hiç düşündünüzmü? siz benim büyüme kapılırken geride bıraktıkarınızı. Hiç aklınıza geldimi? Mümkün değil. Benim sihirlerim en güçlüsünden. Siz ekmek yeryerine hamburgeri bile beğenmez iken uğruna ölecek insanlar var bu dünyada. Ama ben sizin gözünüzü bile kör ettim. Sayemde gerçekleşen obez insan oranı; açlık sınırının %15 barajını geçemedi. Çokta uğraşmadım açlık sınırını arttırmak için. Yaşantısının ve yaptığı uygulamaların gerçekle ilgisi olmayan, sorduğunda ise sadece somut kavramlara dayalı yaşantısı olan dostlarım var benim. Siz ne giyeceğim ya. Ben bunu bir daha giymem! derken onlar için ağlayanları da bilirim. Hatta aldığınız kahvenin tadını beğenmez iken onu almak için 3 gün çalışanlarıda bilirim. Sinsiyim, hepinizin içindeyim.
                     Sizlerin içinde beni yaşatan sizlersiniz.  Sizlerle var olur sizler ile yok olurum. Ben böyle çok mutluyum. Sevnelerim var benim, dostlarım sağ olsun. Onlar aç gözlü oldukça ben beslenirim. Bir tablet uğruna oraganını satacak kaynaklarım var benim. Benim en iyi organlarım var, en iyi yardımcılarım sağ olsunlar. Televizyonlar, dergiler, sosyal medya; sizler olmasaydınız kendimi nasıl tanıtabilirdim. 

                Kapıldınız büyüme,
                Gidiyorsunuz benimle.
                Bu yolda devam ederseniz,
                Benliğinizi ve insanlığınızı kaybedersiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder